11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 MATH 101İzlemiş olmak (Derse kayıt olup NA veya W notu dışında bir nota sahip olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel integral yöntemlerini kullanabilir. Riemann toplamları cinsinden bir eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir ve Analizin temel teoremini kullanarak belirli integral hesaplamalarını yapabilir.
  • Kısmi integrasyon, değişken değiştirme ve rasyonel fonksiyonun integrali gibi integral alma tekniklerini özümseyebilir.
  • Çok değişkenli bir fonksiyon ve türevini alabilir. İki değişkenli bir fonksiyonun, türev yardımıyla maksimum minimum değerleri hesaplayabilir.
  • İki değişkenli bir fonksiyonların integralini alabilir ve çift katlı integral kullanılarak iki değişkenli bir fonksiyonun altında kalan cismin belirli bir bölge üzerinden hacmi hesaplayabilir.
  • Trigonometrik fonksiyonları ve trigonometrik fonksiyonlar için temel türev ve integral metodlarını betimleyebilir ve hesaplayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İntegral; değişken değiştirme metodu. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.(5.1:5.2)
2 Diferensiyel denklemler ve belirli integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.(5.3:5.4)
3 Analizin Temel Teoremi. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(5.5)
4 İki eğri arasında kalan alan ve uygulamaları. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(6.1:6.2)
5 Kısmi integrasyon metodu, Rasyonel fonksiyonların integrali. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(6.3)
6 Genel tekrar. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
7 Çok değişkenli fonksiyonlar ve kısmi türevleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.1:7.2)
8 Maksimum minimum yöntemleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.3:7.4)
9 Dikdörtgensel bölgelerde çift katlı integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.6)
10 Genel çift katlı integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.7)
11 Genel tekrar “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
12 Trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(8.1:8.2)
13 Trigonometrik fonksiyonların integrali. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(8.3)
14 Genel tekrar. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
15 Dönemin gözden geçirilmesi.
16 Dönemin gözden geçirilmesi.
Ders Kitabı

“Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences” 13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.

Önerilen Okumalar/Materyaller “Thomas’ Calculus” by Finney, Weir, Giordano

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010